May 21, 2010



"مرد راستین" محصول سال 2009 و به کارگردانی برادران "کوئن" می باشد. "لری گابنیک" یک مرد راستین است. او معلمی درستکار، پدری مهربان شوهری وفا دار است، به آموزه های دینی احترام می گذارد و در صحبت نهایت ادب را رعایت می کند. با وجود تمام اینها، همسرش او را به خاطر مردی دیگر ترک می کند، در محیط کار به او اتهام دریافت رشوه می زنند و سلامتی او به خاطر بیماری ای به خطر می افتد. "لری " به دنبال پاسخی است برای تمام دردهایی که در زندگی نصیبش شده، با وجودی که او همیشه سعی کرده بنده خوب خدا باشد. 










فیلم برداشتی است از "کتاب جاب" است که با مضمونی تقریبا یکسان دست به گریبان است. "جاب" بنده مخلص خداست، ولی همواره در عذاب و سختی زندگی می کند، "جاب" به بیماری ای مهلک دچار می شود، بدنش را جوشهایی قرمز می پوشانند و عذاب هر روز بر او بیشتر می شود. او به خدا می گوید ، خدایا من که بنده مخلصت بوده ام حکمت این همه عذاب چیست؟ فیلم هم به موضوعی مشابه می پردازد ، شک ، دوگانگی ، پریشانی و آشفتگی و یافتن پاسخ های بدون جواب. "لری" با وجود تمام مشکلات طاقت فرسایی که به یکباره برایش مهیا شده، سعی در خوب ماندن دارد و سعی در گرفتن پاسخ از راه های گوناگون. او با مردان دین  مشورت می کند، ولی شک او نه تنها کمتر نمی شود بلکه آشفته تر می گردد. آیا ریشه عذاب در دین اوست ، آیا یهودیان به خاطر گناهی که هزاران سال پیش مرتکب شدند شایسته عذاب همیشگی هستند، آیا این عذاب ها به این خاطر است که پیشینیان او روحی بدیمن را به خانه خود راه دادند و یا هزاران آیای دیگر ........
در "کتاب جاب" خداوند در هیبت گردبادی عظیم ظاهر می شود، او به "جاب " می گوید ، به من(گردباد) نگاه کن ، آیا منطقی بر حرکت سیال من می یابی؟
امتیاز من: 8.5


1 comment:

  1. تو جهان امروز خوب باشی بدبخت می شی!
    امتیاز من 7

    ReplyDelete